05Jun09

Käisin täna esmakordselt oma uut kooli vaatamas. Ma vist juba varem kirjutasin, et Barcelona Autonoomne ülikool asub Barcelonast natuke väljas. Täpsemalt rongiga umbes 45 minuti kaugusel. Kuna see rong sõidab mul kodu kõrvalt mööda, siis kodust kulub mul kooli jõudmiseks täpselt 30 minutit.

Esimene mulje oli muidugi kapitaalselt eksinud. Ahjaa…põhjuseks, miks ma sinna läksin oli see, et oma kooli õpilastele on katalaani keele suvised intensiivkursused tasuta. Läksingi ennast sinna kirja panema.

Niisiis jõudsin rongiga sinna, astusin campuse väravast sisse ning laususin omaette kurikuulsad sõnad “now what?!?”. Õnneks hakkas mulle peagi silma infopunkt, kust mind juhatati õigesse kohta. Selleks pidin ma läbima peaaegu, et terve campuse, mis on parasjagu suur lahmakas. Kõik kooli asutused ja koolielu on koondatud sinna. Lisaks raamatukogud, kui ma ei eksi siis ka kino ning kõik muu, mida ühel üliõpilasel võiks vaja minna (juuksur, autokool, baar, pood, pank prillipood :P jne).

Aga keele õppimisega on lood täbarad. Nimelt ei ole juulis just mitte kõige rohkem inimesi, kes tahaks katalaani keelt õppida. Selle vaatamata sain ma kirja. Paberil ilutseb ilusti kiri ERASMUS- tasuta. Ma küsisin vanalt, et miks ta erasmus pani, kui ma tegelt ei ole erasmusega. Vana pilgutas silma ja ütles, et nii on lihtsam. Kui ta peaks kogu mu magistri nimetuse ja muu jama kirjutama, siis see võtaks maru kaua aega, mistõttu kasutatakse kõigi puhul koodsõna erasmus. Vot nii palju koolist. Ja nüüd öelgi kõik ilusti Mile palju õnne sünnipäevaks.

Parim marketing on see, kui suvaline koll võtab kätte ja kiidab su firmast. Ma polegi siin veel kirjutanud, kuidas ma kodust koju lendan/ saan. See viga saab nüüd parandatud.

Kunagi ammustel ammustel aegadel kasutasin ma Tallinn Barcelona marsuudil sellise odavlennu teenuseid nagu Easyjet. Kahjuks osutus see firma peagi liiga kalliks ning ka ümberistumised olid ebainimlikult pikad.Huvitav kus liinid nad üldse veel odavlennu firma on?!

Kuna rahakott oli tollal õhuke, siis järgmisena hakkasin ma kasutama Ryanairi teenuseid. Seega Riia-Frankfurt/Milan/Stockholm/London- Barcelona. Ryanairi pluss oli see, et kui kõvasti kombineerida, siis on täitsa võimalik lennata kuskil 80€ eelarvega. Samas on peaaegu surmkindel, et vähemalt üks öö tuleb kuskil lennujaamas veeta. Lisaks tuleb arvestada, et kuidagi peab Riiast Tallinn/Tartu saama ning Ryanair kipub saabuma sellistel aegadel, kui bussid enam ei sõida. Samuti on vaja saada Gironast Barcelonasse, mis on omakorda 10€ ots.

Järgmisena ilmus orbiidile Estonian Air oma otselennuga Tallinnast. Tase! Ainuke jama, et nad lendavad ainult märtsist oktoobrini ning piletid kipuvad kallid olema. Aegajalt teevad (väga harva) teevad nad ka odavamaid pakkumisi, kuid need jäävad siiski 200 € piiresse.

Ja siis ma avastasin enda jaoks Air Balticu. Äge on see, et Air Balticul on Barcelona – Riga – Tallinn ots odavam kui Barcelona – Riga. Vähemalt mina olen oma viimase aja piletid kõik nii saanud. Toimub küll ümberistumine Riias, kuid see on ainult tund aega (lähed rahulikult ühelt lennukilt teisele) mõlemal suunal. Lisaks Tallinn Riia otsal antakse tasuta tomati mahla. Ja hinna poolest on nad kah meeldivad. Natuke kallimad kui Ryanair, kuid see-eest saad Tallinnasse ning ei peagi kuskil pärapõrgu lennujaamas konutama. Kui pikemalt ette planeerida, siis leiab piletid 170€, natuke kiirustades ostes 220€ ja kõige kallimad jäävad alla 290€.

Lisaboonus Airbalticule on see, et nende lennukis saab 7,5 € eest laenutada 7 tollise ekraaniga masina, millel on peal uuemad filmid, seriaalid, mängud. Praegu on küll filmide valik tiba kesine, aga küllalt nad ennast parandavad. 3,5 tundi lennata on igavesti nõme ja igav, mistõttu on see masin vähemalt minu poolt vägagi teretulnud.

Ja kirsiks tordile…Riiast hakkavad lennukid ka Tartu lendama! Ja ajad klapivad Barcelona lendude omadega! Varsti toovad nad mu täitsa ukselt uksele.  Igatahes Air Baltic on minu jaoks kindel võitja. Kõige odavam ei ole, aga ajab oma asja ilusti ära.

02Jun09

M´i õde läks nädalavahetuseks sukelduma, mistõttu jäeti meile nende 1,5 kuune kassipoeg. Karm elukas, aga väga kindla rutiiniga. Magas nagu laip, siis ärkas üles ja sõi natuke, siis läks hulluks, siis väsis ära ja tegeles jooksmise asemel närimisega ning seejärel jäi uuesti magama. See hulluks minemise osa oli kõige karmim. M on täitsa veendunud, et kass on kas pime või on tal aju kasvaja. Kihutas mööda maja ringi ja hammustas ja ründas kõike, mis kätte sai.

Ahjaa, eilsest on siin lohetamine keelatud. Selle tähistamiseks käisin eile õhtul sõitmas. Peale 7set veel lubavad. Eilse kokkuvõtteks võin öelda, et Im up and running. Võimas tunne on sõita. Vahepeal läks kiirus ikka väga suureks juba. Samas tähendab sõitmine seda, et ma pean ka rannas rohkem kõndima. Vastutuult ma veel ei liigu.

Lõpetuseks küsimus laiale ringile. Laupäeval käisin El Prat juures rannas. See on selline tore rand, mis asub kohe lennujaama kõrval. No ja sinna minnes panin ma tähele, et teeäär on täis vaatlusplatvorme. Inimesed ärkavad üles kell 5 hommikul, ronivad vaatlusplatvormile ja vaatavad kuidas lennukid maanduvad ja alla kukuvad. Pilti teevad kah sellest (mis seletab, miks alati on fotosid õnnetustest). Küsimus siis selline, et kas Eestis kah seda tehakse? Lennukivaatlust siis. Ja kas on kohe spets kohad selle tegemiseks?!

29May09

Barca võitiski ära! Võimas. Hispaanias pole veel sellist asja juhtunud, et üks meeskond võidad liiga, karika ja meistrite liiga. Selles suhtes müts maha meeste ees. Siis kui Barca oma esimese värava lõi, karjus vist terve Barcelona GOOOOOLLLLLLLL.

Muideks hispaanlastele meeldivad hirmsasti erinevad paugutajad ja raketid. Ja kui miskit tähistada, siis peab kohe raketi taevasse saatma, mistõttul kolmapäev oli siin nagu sõda.  Mul üleaedne laseb iga Barca värava peale raketi taevasse. Ma aegajalt ikka mõtlen, et tal peab ikka hirmus rakettide varu kodus olema arvestades, et Barca lõi see aasta keskmiselt üle 3 värava mängust.

Nüüd natuke sellest, kuidas siin tähistatakse. Kui Barca midagi võidab, siis tähistatakse seda traditsiooniliselt La Rambla juures. See aasta koguneti sinna juba 5 korda. Siis kui Chelseale viimasel minutil värav löödi, kui Madrid kolki sai ja siis kolm tiitlivõitu. Ja absoluutselt iga kord käis asi sama stsenaariumi järgi. Rahvas koguneb kesklinna (La Rambla ei ole miskit nii suur, seega kui sinna 100.000 inimest kokku läheb, siis on ta ikka umbes mis umbes), kus toimub spontaane pidu rohke alkoholi, lauludu ja muu sinnakuuluvaga. Kui õlut on piisavalt manustatud, siis teatud osa seltskonnast hakkab puude otsa ronima, valgusfoore kõigutama jne. Kolmapäeval oli otselülitus sinna ja kaadris oli üks noormees, kes kõigepealt väristas valgusfoori seni, kuni see katki läks ning seejärel keeras endale rahulikult jointi ja hakkas suitsetama. Politseil jälle paar huvitavat kaadrit juures. Pidu käib selliselt suht rahulikult, otsast vandaalitsedes kuni u kella 2ni, mil tavaliselt u 300 (suht väike arv arvestades massi koguarvu) pealine jõuk otsustab, et nüüd on viimane aeg politseile koht kätte näidata. Selleks hakatakse veel rohkem vandaalitsema põletades prügikaste, lõhkudes vitriine, visates kõike mis kätte sattub politsei poole jne. Selle järgneb tavaliselt politsei hoiatused ruuporist, et kohe hakkab politsei operatsioon ning need kes ei taha tappa saada peaksid ilusti koju magama minema. Vandaalid loomulikult koju ei lähe ning kuskil kolme paiku algab politsei operatsioon varjunimega “nuuti vandaalile”, mille käigus pekstakse/lastake kummikuule/ aetakse rahvas laiali ning kõige innukamad pätid pistetakse kongi (natuke üle 100 inimesi pandi kolmapäeval platele).  Kella neljast hakkavad tööle koristajad ja hommikuks on kõik jälle enamvähem korras. Ja sama stsenaarium toimub iga kord, kui Barca midagi võidab.

Ja iga kord toimub sama debat, et kuidas olukorda ohjeldada, sest kõik vandaalitsejad on tegelikult teada. Inglismaal on näiteks nii, et politsei võib enne selliseid ürituse vandaalid preventatiivselt kongi pista, seniks kuni pidu on läbi. Siis see lubatud ei ole, kuid seda kaalutakse kui ühte võimalust. Mina isiklikult arvan, et sama trall jätkub ka tulevikus. Kui on pidu, siis mingi loll paneb ikka protesti mrägiks midagi põlema või lükkab midagi ümber.

Ah seda ka, et eile jõudis Barca tagasi koju ning Camp Noul oli pidu. Enne Camp Noule jõudmist sõideti bussiga läbi terve linna ning lehvitati pööblile. Ühesõnaga vaesed jalgpallurid, kes polnud veel eelmise õhtu peost korralikult kaineks saanud, sõitsid päris mitme tunni jooksul läbi linna, kus nende ainsaks kaaslaseks oli Cava, õlu ja päike. Kui nad lõpuks staadionile jõudsid, siis Messi oli ikka väiga lõbusas tujusas. Õõtsus mööda staadionit punane lätu peas ja karjus, et järgmine aasta saab jälle kolm tiitlit. Pull ühesõnaga.

26May09

Ma pean ausalt tunnistama, et ma ei ole Eesti köögi kõige andunum fanaatik, aga üle kolme kuu süüa praekapsast praekartuli ja korralikult õlis praetud lihaga on kuradi hea. :P

Täna vaatasin rõõmsalt aknast välja, et ega ometi…päike paistab, tuul puhub. Kihutasin randa ja…TÜNN. Ei olnud tuult. Jube tegevus on see tuule jahtimine.

Muideks, ma küll ei tea kuidas Eestis on poliitreklaamidega, aga siin on küll nendega vaeva nähtud. Näiteks praegu on tänavad täis plakateid, kus ilutsevad koos sellised tegelased nagu Bush, Chirac, Berlusconi, Afnar (endine President. Selline tubli mees, kes ütles paar aastat tagasi, et kui tema tahab juua ja autoga sõita, siis tema seda ka teeb) ja Kazinski. Pilt ise on allpool näha. Üles on kirjutatud “Ka nemad tahtsid maailma muuta”. Suurt midagi see nende programmi kohta ei ütle, aga ega see vist eesmärk ei olnudki. Sotsialistide mure on siin see, et nende valijad ei käi valimas. Partido Popular (PP), seeeest on nagu Eestis Keskerakond. Need kes neid valivad, käivad alati kohusetundlikult valimiskasti juures. Eesmärgiks on selge vastandumine ning hirmutamine, et kui ei vali, siis tulevad “pahad” võimule.  Kui mul õnnestub vasakpoolsete reklaamid üles leida, siis panen need kah siia. Täitsa huvitavad on.

Tanca-ells-volen-480x270_highlighted_latest_news

5 päev lohet

21May09

Kuna mul oli lapsevanem külas, siis tuli väike paus postitamisse. Täna panin lapsevanema ilusti lennuki peale ja ise suundusin randa. Üle pika aja puhus jälle tuul õigest suunast ja õige kiirusega. 15 sõlme ja tuuleks vana hea levante. Castelldefelsis ongi kõige paremad tuuled sõitmiseks Garbi ja Levante, mis puhuvad praktiliselt paralleelselt rannaga. Loheks oli jällegi 13m Ozone. Ilm perefekte…pilvitu, soe, päike. Samas annab tunda, et suvehooaeg hakkab tulema. Natuke palju inimesi oli rannas.

Aga nüüd lohetamisest. Kuna ma vastutuult ei oska sõita, siis tavaliselt teen ma nii, et alguses kõnnin ülestuult ja siis lohetan allatuult kuni oma asjadeni, siis kõnnin jälle ülestuult jne. Täna ma nii ei teinud. Ja see oli viga :P Ronisin siis vette ja sai kohe ilusti üles, aga viga on ikka sama. Jõudu on vähe ja laud vajub vee alla. Ma ei saagi aru, kas see on seetõttu, et ma seisan liiga sirgelt laual, et ma ei kandi piisavalt või hoopis panen liiga palju raskust tagumisele jalale. Aga vähemalt püsti saan ma juba korralikult. Paar korda tuli ka juba ilus pikk sõitt välja. Aga kuna ma sõitsin rannast kaugemale ja siis tagasi, siis pidin ma ka mööda randa lohega rohkem vantsima. Kuramuse nüri tegevus. Lisaks on kogu aeg närv sees, et kui nüüd lohe alla kukub ja mõnel vanamutil jäseme otsast lõikab, mis siis küll saab. Korraks isegi juhtus, et tuul kadus hetkeks ära ja lohe kukus lõdvalt alla (kontrollimatult) ja siis järsku tuli tuul, mis tõmbas üsna korralikult. Üks vanem daam vaatas mind ikka väga ehmunud näoga. Ühesõnaga sõit ja kõik muu oli täitsa tore, välja arvatud see kõndimine (päris mitu kilomeetrit sai maha vantsitud). Ja siis traditsiooniline viimane sõit, kui alati kõik kihva läheb. Kõik oli korras ja ma olin veel suht lähedal oma asjadele, kui järsku kukkus lohe kõmaki vette (tuul kadus ära). Ja kukkus nii õnnetult, et ma ei saanud teda enam üles. Ja nii me olime- mina ja lohe triivimas Valencia poole ning minu laud kuskil Barcelona kandis. Lõpuks sain selle kolaka ikka üles, laua kätte ning algas minu matk. Jõhker :P Aga progress on nähtav!!

Ahjaa, seda tahtsin kah öelda, et praegune valitsus oleks siin vist juba ammu elusalt ära söödud. Siin algatatab riik igavese posu uusi projekte, et turgutada majandust ja luua uusi töökohti. Ühesõnaga riigi kulutused suurenevad, et parandada olukorda. Eestis tundub aga asi teistpidi käivat. Kuna olukord on kehv, siis tuleb riigi poolt veel rohkem ära võta, et olukord oleks veel kehvem. Õnneks eesti veri on selline, et ega ta kergelt keema ei lähe, aga kui läheb, siis annab kohe korralikult pasunassee. Kuramuse põnev oleks näha, et eestlased hakkavad lõpuks protestima ja lähevad tänavatele.

Lohe päev 4

15May09

Kokku olin vees vist 30 minti (liiga vähe tuult oli), aga tunne oli seeeest super. Vaikselt hakkab juba tulema! Tuult oli 10-12 sõlme, seega tiba vähe. Kohaks jällegi Castelldefels Bunkeri esine. Äge koht on. Seal on päris palju algajaid, seega pole nii karm üksiku hundi tunne. Lisaks on kõik abivalmid. Ei pea tund aega ootama, et keegi sul lohe üles aitaks. Jama on see, et suure mühinaga on tulemas suvi…ja suvel teatavasti ei tohi siin sõita. Just siis kui mul vaikselt looma hakkab. A no mis teha. Sõidust nii palju, et lohe on juba täitsa kontrolli all. Püsti ja sõitma saan kah täitsa korralikult. Aga siis teen ma miskit valesti ja vajun lauaga põhja. Täna vaatasin, et teistel algajatel kipub sama moodi olema. Huvitav, mis me siis kõik valesti teeme…hmmmm…

1:0

14May09

Eile võitis Barca selle aasta esimese tiitli!!! Mängu algus oli ikka jube mis jube. Peale seda kui vastased juhtima läksid, mõtlesin et no nii…selle tiitliga on siis sedapsi. Tuhkagi. Toure Yaya, kes mängis seekord kaitses, otsustas ühel hetkel keskväljal palliga rünnakule tormata. Tegelikult tormamiseks seda nimetada ei saa. Ta kurinahk on nii suur, et kõik ta liigutused on nagu aegluubis. Igatahes võttis vana palli, mängis paarist mängijast mööda ja lõi värava. Nii lihtne see ongi. Samas tähistades tegi ta vastaste fännidele “butifarrat” (ei oskagi seda liigutust kirjeldada, nagu näitaks fuck), mis ei olnud temast kõige ilusam. Näeb kas selle eest karistus kah tuleb. Aga peale seda väravat algas Barca pidu ning peagi löödi veel 3 väravat. 4: 1 lõppseisuks. Seega Barcelona kesklinn lammutati jälle maatasa (see aasta juba 3 kord. Esimene oli peale Madridi ajaloolist võitmis ja teine peale CL finaali jõudmist). Bicing (kohalikele mõeldud rattalaenutus) on näiteks teatanud, et enne juuni algust nad oma kesklinna rattahoidlaid korda ei tee, sest kohe tuleb uus pidu peale ja kõik lõhutakse jälle ära. Huvitav on see vandaalitsemine siin. Alati kui Barca võidab, siis teatud kellani on kõik ok ja siis järsku ilmuvad välja tondid, kes otsustavad oma rõõmu politsei peal välja elada. Mis selleks on vaja teha? Võtad esimese asja, mis kätte juhtub ja viskad sellega politseile vastu pead. Ja siis pärast kurdad, et politsei on jube karm ja annab tappa. Tänane taks oli 45 vahistatut. Väike intsident veel. Mängu alguses mängiti Hispaania hümni. Mis te arvate, mida tegi peaaegu 100% Baski ja Katalaani publik selle peale? Vilistas. Ja mitte vähe. Telekast seda aga ei näinud, sest TVE (riigitelevisioon, kes mängu üle kandis) kustutas selle osa “inimliku eksituse” tõttu.  See “inimlik eksija” sai muidugi karistada. Kõik natsionalistid on maru kurjad selle peale, et hümni ajal vilistati. See näitavat kui hull on olukord Hispaanias. Nalja kui palju :=)

13May09

Michael Knight ja tema rääkiv auto on peagi kinolinadele jõudmas. Selle raames viibisid osatäitjad ja K.I.T.T “skänni seda meest” auto Barcelonas, et promoda peatset esilinastust. Kohaliku politseid see aga ei häirinud. Kuna see auto sõitis mööda linna ringi, siis pidas politsei ta kinni. Küsiti juhilube, pabereid ning väänati mõnus 200€ trahv, sest viimased ei olnud korras :)

Aga muidu on täna suur päev. Barca mängib Copa de Rey finaali ning on täitsa võimalik, et täna kukub esimene tiitel. Eks näis.

09May09

Üleeile sai jälle lohetamas käidud. See tähendab, et nüüdseks olen käinud vees 3 korda. Kohaks oli seegi kord Castelldefels, kuid täpsem asukoht oli natuke teine. Eelmised korrad käisin ma kohaliku jahtklubi juures lohetamas ning tundus et seal olid kõik maru profid ja mitte eriti abivalmid. Seetõttu valisin seekord koha, mida kutsutakse Bunkeriks. Kui kunagi paremini sõitma hakkan, siis peaks selle liikmeks astuma. Bunker on maja otse rannas, mille omanik on üks lohetaja, kes üürib seda kohta lohetajatele. Õigemini saab seal oma varustust hoida, suruõhuga lohet pumbata, dushi all käia, varustust pesta, kui tuult ei ole siis basseini ääres molutada jne. Ja selle bunkeri ümbruses on igavene tohu lohetajaid. Algajaid, edasijõudnuid jne. Kõik maru sõbralikud. Ise aitasin kah paari tüüpi, kellel olid lohed ranna lähedal vette kukkunud. Jama on selles, et kui lohe kukub ranna lähedal vette, siis kipuvad lained tema peale murduma ning seetõttu on sigaraske teda üksinda uuesti õhku saada. Aga nüüd minu sõidu kohta. Tuult oli umbes 15 sõlme ja laine üsna väike. Loheks oli 13m Ozone. Päris suur vahe on ikka suurel ja väiksel lohel. 9 meetrisega tundub palju kergem veest välja saamine. Igatahes natuke hakkab juba looma. Püsti ma juba saan, aga seda ainult kuskil 10 meetriks. Jama on selles, et ma ei saa lohet korralikult vedama. Alguses saan nagu minema, aga siis vajub laud natuke vee alla ja lohe ei jõua enam vedada. Ise ma näen kahte võimalust. Kas ma pidurdan mingi nipiga liiga palju (laua juhtimisega on kah probleeme) või siis seisan ma laual liiga sirgelt ja liiga põhja peal. A muidu oli täitsa äge. Sulistasin vees kuskil tund aega ning siis otsustasin selleks korraks lõpetada (teades kogemustest, et väsinud peaga kipun ma sportides lolle vigu tegema).  Kokkuvõtvalt ma arvan, et kuskil 2 korda veel ja siis ma hakkan juba pikemaid sõite nautima (ja pikemaid jalutuskäike arvestades, et vastutuult ei oska ma sõita). Ahjaa…ja minu kõrval sõitis üks Barca mängija, kes nautis kah vaba päeva ja lohetamist :P